Uppladdning pågår...
Anmäl din skolklass Bli en Kurre-kurir
Tävlar i område Mediekompass Skaraborg - NLT, SLA, MT, HT och Skb


åk 4

Från Kvarnstenen
Antal elever: 16

« Tillbaka till klassens sida på Presstationen


Sidouppdrag

Berätta om en intressant person

Det finns många intressanta personer som aldrig hamnar i tidningen. Du känner säkert någon som har något spännande arbete eller gör något annorlunda på sin fritid. Det kan också handla om någon som har varit med om något speciellt, har en speciell förmåga, samlar på något ovanligt ...

Intervjua honom eller henne, skriv en text och skicka den till Kurre. Glöm inte bilden! Uppdaget kan utföras av en eller flera elever eller hela klassen tillsammans.

Klassens bidrag

Vi ville intervjua Miia på fritids för hon verkade spännande.

VArför jobbar du på den här skolan?
- För att jag har alltid velat jobbat här. Och för att det finns så många mysiga barn här.

Vad gillar du för färg?
-Vitt, svart och rosa

Vilken ör din favomat på skolan?
-Spaggetti och köttfärssås

Vilka filmer gillar du mest (välj 2)?
- Sunes sommar och Lejonkungen.

Vad gillar du att göra på fritiden?
- Va med min sambo och va med vänner och med min hund.

Vad gillar du för hårfärg?
- Jag gillar alla färger.

Vad gillar du att dricka till maten?
- Vatten.

Vilka tycker du är snällast här på skolan?
- Stor Henrik, Stor Eva, Alfred, Elvira och Josefina :))

Intervjuare är: Calle och Malin




Intervju med Hanrik på fritids

Vad heter du?
- Henrik ´Peter Persson

Hur gammal är du?
- jag är 30 år

Vad heter din tjej?
- Hon heter Linda

Hur gammal är hon?
- Hon är 29 år

Varför spelar du fotboll i Weimer?
- För att jag har många kompisar där

Intervju gjord av Emil och Leon

Kommentar från Kurre:

Roligt att få höra om era fritidsledare. De verkar mycket trevliga.

Kurre

Uppladdat material:

Den uppladdade filen/bilden kan inte hittas på servern

Den uppladdade filen/bilden kan inte hittas på servern

Kommentarer


Skriv en kommentar till klassens arbete!

Ditt namn:

Din e-postadress:: *

Din kommentar: