Uppladdning pågår...
Anmäl din skolklass Bli en Kurre-kurir
Tävlar i område Mediekompass - Tidningen i Skolan i Värmland

6 A

Från Fredricelundsskolan
Tävlingsnamn: Kôrv mä mos
Antal elever: 24

« Tillbaka till klassens sida på Presstationen


Sidouppdrag

Berätta om en intressant person

Det finns många intressanta personer som aldrig hamnar i tidningen. Du känner säkert någon som har något spännande arbete eller gör något annorlunda på sin fritid. Det kan också handla om någon som har varit med om något speciellt, har en speciell förmåga, samlar på något ovanligt ...

Intervjua honom eller henne, skriv en text och skicka den till Kurre. Glöm inte bilden! Uppdaget kan utföras av en eller flera elever eller hela klassen tillsammans.

Klassens bidrag

Tryggare på Wåxnäs.

Johan och Lovisa är två glada
20 åringar som jobbar som tryggare
i Karlstad. De säger att det är omväxlande
eftersom de träffar så många olika ungdomar.

Hej, Johan och Lovisa.

- Hej på er.

Hur är det att vara tryggare?

- Bra, det är roligt för vi är liksom som extra kompisar.

Vilka dagar är ni här på skolan ?

- Måndagar och onsdagar.

Vart tycker ni det har varit roligast och jobba ?

- Spelar ingen roll säger Lovisa.
- Det kvittar, hela jobbet är kul säger Johan.

Vad tycker ni har varit roligast ?

- Det är omväxlande man träffar på så många snälla ungdomar, kommer Johan och Lovisa överens om.

Har många respekt för er ?

- Ja, det tycker vi.

Har ni något speciellt arbete på gång ?

- Utöka oss till Skåre också.

Lovisa - Johan

Ålder:

20 år 20 år

Civiltillstånd:

Singel Singel

Familj:

5 st 4 st

Favoriträtt:

Jag är en allätare. Allt

Favorit sport: Fotboll Hockey

Favorit färg: Blå/Svart Blå

Kommentar från Kurre:

Va kul att ni hunnit med ett sidouppdrag också! De här personerna verkar ju trivas med sitt jobb. Bra intervju med bra frågor! Hälsningar Kurre

Uppladdat material:

Den uppladdade filen/bilden kan inte hittas på servern

Kommentarer


Skriv en kommentar till klassens arbete!

Ditt namn:

Din e-postadress:: *

Din kommentar: