Uppladdning pågår...
Anmäl din skolklass Bli en Kurre-kurir
Tävlar i område Göteborgs-Posten

4a

Från Madenskolan
Antal elever: 24

« Tillbaka till klassens sida på Presstationen


Temauppdrag

Ett gott liv

Kurre vill att alla ska må bra. Därför måste du veta vad som är bra för din och andras hälsa. Hämta idéer ur tidningarna och dela med dig av dina goda råd om ett gott liv.

Temaperioden avslutas 2 mars.
» Förslag på hur ni kan jobba

Klassens bidrag

MENTAL TRÄNING

Vi hade fyra lag. Två lag började med basketboll och två lag hade inga bollar.

De två lagen med bollar kastade mot korgen. Om någon gjorde mål så skulle laget jubla.

Två lag hade ingen boll. Man skulle låtsas att man satte hela tiden och alla i laget jublade hela tiden.

Sen fick alla lag boll och då skulle laget försöka träffa så många som möjligt.

Det var menngen att lagen med bollar skulle bua på varandra men det gick inte så bra för vi tycker INTE att man ska bua!! Vi tycker inte det känns OK!

Vi peppade hela tiden så det gick bra för alla.

För de som varit med på OS har det säkert vart mycket peppning. De olika deltagarna har peppat varandra både vid frukostar och i omklädningsrum och bås.

De har fått känna på peppning från publik som ställer sig upp, sjunger hejarramsor och flaggor. Det kan vara så att man som idrottare fortsätter fast man egentligen inte orkar! Man ger inte upp man får starkare självkänsla.

När vi har uppträdande i skolan är man nervös och osäker. Om man får trevvliga kommentarer så blir man glad och vill göra sitt bästa!

Kompisläsning är peppning. Vi börjar med att ge beröm och sedan tips om vad man kan förbättra. Då är man peppad att utvecklas.

Det finns både god och dålig kritik. Det är bra att ta den bra kritiken först så man kan orka utvecklas.

 

Kommentar från Kurre:

Jag tycker att det där med kompisläsning verkar vara en bra idé. Men då är det viktigt att man verkligen menar det som man säger.

/Kurre


Kommentarer


Skriv en kommentar till klassens arbete!

Ditt namn:

Din e-postadress:: *

Din kommentar: